معرفی انواع پرس هیدرولیک

مزایای پرس هیدرولیک

با انواع پرس هیدرولیک آشنا شوید​

دستگاه پرس هیدرولیک در بلند کردن اجسام سنگین با به کارگیری نیروی کم کاربرد دارد. در واقع پرس هیدرولیک به شما کمک می کند تا به راحتی به اجسام سنگین فشار وارد کنید‌. در این دستگاه، انجام کارهایی مثل فشردن، شکل دادن و خم کردن اجسام به وسیله نیروی هیدرولیکی صورت می گیرد‌. دستگاه پرس هیدرولیک شامل پمپ هیدرولیک، سیلندر هیدرولیک، مایع هیدرولیک و کنترل گرهای مخصوص برای تنظیم نیروی فشار می باشد‌. در ادامه به بررسی انواع پرس هیدرولیک و کاربرد آنها می پردازیم‌.

دستگاه پرس هیدرولیک سی فریم‌؛

 این نوع پرس هیدرولیک در شکل ظاهری شباهت زیادی به حرف c  دارد و به همین دلیل تولید کنندگان صنعتی این نام را روی آن گذاشته اند‌. در پرس های سی فریم، تنوع محصول بسیار زیاد است و کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد. قاب سه ضلعی پرس سی فریم، با توجه به شکلی که دارد، اندازه و شکل مواد مختلف را تغییر می دهد.

پرس هیدرولیک پاور‌؛

پرس هیدرولیک پاور برای برش دادن فلز به شکل خاص، مورد استفاده قرار می گیرد‌. همچنین‌، سیستم کنترل شده دستگاه پرس پاور جهت پردازش انواع ورق های فلزی کاربرد دارد‌. دستگاه پرس هیدرولیک چند کاره، همزمان ورق فلزی را به اشکال مختلف در می آورد و برش می زند‌‌. این دستگاه در صنایع فلزی، وظیفه برش دادن، خم کردن، شکل دادن و فرم دادن ورقه های فلزی را با فشار زیاد بر عهده دارد‌.

پرس هیدرولیک پنوماتیک‌؛

پرس پنوماتیک یا پرس هوا، از دیگر انواع پرس هیدرولیک محسوب می شود که برای اعمال نیروی زیاد، از هوای فشرده ای که در آن محبوس شده، بهره می گیرد. در بیشتر حالت ها، گاز یا هوای معمولی داخل سیلندر با فشار زیاد قرار می گیرد‌ و از این فشار برای تولید نیرو جهت انجام کارهایی مثل مونتاژ، مشت زدن، چنگ زدن، چین خوردن و… استفاده می گردد.

دستگاه پرس مونتاژ‌؛

دستگاه پرس مونتاژ برای متصل کردن قطعات مختلف یک مجموعه به هم استفاده می شود. پرس هیدرولیک مونتاژ در صنعت خودروسازی، ساخت تجهیزات پزشکی، هوافضا و… کاربرد دارد. برای متصل کردن دو قطعه فلز یا فرم دادن ورق فلزی به شکل دلخواه، از پرس مونتاژ بهره گرفته می شود.‌ همچنین‌ برای مونتاژ قطعات الکترونیکی نیز، این دستگاه گزینه مناسبی به شمار می رود. دقت و کیفیت کار با این پرس هیدرولیک باعث شده تا در حوزه صنعت و تولید بسیار مورد توجه قرار گیرد. صرفه جویی در زمان برای متصل کردن قطعات فلزی، از دیگر مزایای دستگاه پرس مونتاژ هیدرولیک محسوب می شود‌. اتصال قطعات فلزی به یکدیگر با کمک چنین دستگاهی، امنیت و کیفیت بالایی دارد و محصول از عمر طولانی تری برخوردار خواهد بود.

رس هیدرولیک

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دستگاه پرس هیدرولیک لمینت‌؛

یکی دیگر از انواع پرس هیدرولیک، پرس لمینت است‌. این دستگاه در ساخت  لمینت ها که از اتصال دائمی چند تکه مواد به یکدیگر تولید می شوند، کاربرد دارد‌. پرس لمینت، پرس هایی با توان هزار تن نیرو را شامل می شود‌. دهانه پرس های لمینتی کنترل دقیق دما و فشار را بر عهده دارند که کاربردشان در لمینت های تزیینی و صنایع، بردهای مدار چاپی و… می باشد‌. در دستگاه پرس لمینت، سیستم کنترل، فرآیندی کمی پیچیده است و در برخی موارد سیستم بارگیری و تخلیه خودکار، نصب کلید و قفسه های مرحله بندی را شامل می شود‌.

مزایای پرس هیدرولیک چیست؟

  • قدرت فشار بالا‌؛ پرس هیدرولیک، قدرت فشار بسیار بالایی ایجاد می کند و در تولید و پرس قطعات سفت و مقاوم نقش مهمی دارد‌.
  • دقت بالا‌؛ دستگاه پرس هیدرولیک، برای تنظیم نیرو و حرکت، کنترل دقیقی دارد و در عملیات ماشین کاری که نیاز به دقت بالایی است، گزینه بسیار مناسب و کاربردی محسوب می شود‌.
  • سرعت بالا‌؛ ه پرس هیدرولیک با وجود فشار بالایی که دارد، عملکرد بسیار سریعی از خود نشان می دهد و در مدت زمان کوتاهی عملیات مربوطه را به اتمام خواهد رساند.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی؛ دستگاه پرس هیدرولیک، انرژی کمتری را از دست می دهد که این مسئله در مورد دستگاه های مکانیکی برعکس است‌. در واقع در دستگاه های پرس هیدرولیک، مصرف انرژی باعث بهره وری بیشتر می شود‌.
  • عمر طولانی و مفید‌؛ قطعات به کار رفته در دستگاه های پرس هیدرولیک، بسیار مقاوم بوده و طبق اصول و استانداردهای مکانیکی و صنعتی تولید می شوند. در نتیجه همین ویژگی باعث شده تا طول عمر زیادی داشته باشند‌.
معرفی انواع پرس هیدرولیک
  • قابل تطبیق با مواد مختلف‌؛ پرس هیدرولیک برای اکثر مواد مثل پلاستیک، چوب و… به کار گرفته می شود‌.

خرید پرس هیدرولیک برای کاربران اهمیت زیادی دارد‌. هنگام خرید دستگاه پرس هیدرولیک باید توجه داشته باشید که محصول مورد نظرتان را از مراکز فروش معتبر به صورت آنلاین سفارش دهید و یا مراجعه حضوری داشته باشید‌. به طور کلی خرید این دستگاه با توجه به پرس های کوچک در وزن ده تن تا پرس های بزرگ در وزن سی تن قیمت متفاوتی دارد‌. همچنین برند تولید کننده انواع پرس هیدرولیک نیز، در تعیین قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار خواهد بود.‌ برندهای شناخته شده سعی می کنند، پرس هیدرولیکی با کیفیت بالا و عمر طولانی را تولید و در اختیار مشتریان قرار دهند‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن