آشنایی کامل با دستگاه پرس ضربه ای

آشنایی کامل با دستگاه پرس ضربه ای

تجهیزات و دستگاه های متنوعی وجود دارند که در صنعت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند و اصطلاحا پراهمیت هستند. در میان دستگاه های گوناگون، دستگاه پرس ضربه ای به عنوان یکی از پراهمیت ترین آن ها شناخته می شود که در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع پرس ضربه ای به منظور تهیه اوراق فلزی در فرم های دلخواه استفاده می شود. این مسئله بدین معناست که در صنایع فلزی از این دستگاه برای ساخت ورقه های فلزی مختلف با توجه به معیارهای مختلف استفاده می گردد. سوراخ کاری، برش کاری و … از جمله فرآیندهای قابل اجرا به وسیله دستگاه پرس ضربه ای است.

در دهه های اخیر با پراهمیت تر شدن دستگاه پرس ضربه ای در بازارهای کشور ایران، میزان توجه مردم کشورمان نسبت به این دستگاه بیشتر از قبل شده است. علت این مسئله نیاز مداوم صنایع گوناگون به این دستگاه می باشد. در واقع قابلیت ها و کاربردهای پرس ضربه ای موجب شده تا افراد زیادی علاقه مند به استفاده از آن ها باشند. در همین راستا تمامی متقاضیان خرید دستگاه پرس ضربه ای باید بدانند که قبل از تهیه این محصول، نیاز به کسب اطلاعات مفیدی خواهند داشت.

آشنایی با پرس ضربه ای

با دستگاه پرس ضربه ای بیشتر آشنا شوید!

به صورت کلی دستگاه پرس ضربه ای از جمله تجهیزات مهمی در صنایع به شمار رفته که به منظور بازسازی فلزات غیرقابل استفاده مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از صنایع، فلزاتی وجود دارند که به دلایل مختلف قابل استفاده نیستند. این فلزات به وسیله دستگاه پرس ضربه ای دچار تغییر شکل خواهند شد و همچنین می توان از طریق این دستگاه سوراخ کاری های متنوع یا برش کاری را بر روی آن ها انجام داد. به دلیل راندمان کاری بالای دستگاه های پرس ضربه ای، کارخانجات زیادی به استفاده از آن می پردازند. لازم به ذکر است که اگرچه پرس ضربه ای از جمله تجهیزات بسیار قدیمی در خط تولید کارخانجات شناخته می شود اما امروزه نمونه هایی از این دستگاه مطابق با تکنولوژی روز جهان تولید شده است. همچنین باید بدانید که به دلیل کاربردهای متنوع این دستگاه، امکان استفاده از آن در کارخانجات صنعتی گوناگون وجود دارد.

انواع پرس ضربه ای

یکی از مسائل مهم در بررسی دستگاه پرس ضربه، شناسایی انواع آن می باشد. به صورت کلی انواع دستگاه پرس ضربه ای به دسته های متنوعی تقسیم بندی می شود. هر یک از این دستگاه ها دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به دیگری هستند. در ادامه با هر یک از این موارد بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • پرس ضربه ای هیدرولیکی از جمله انواع پرس ضربه ای بوده که به وسیله آب یا روغن فعالیت می کند. با متراکم شدن آب و روغن در این دستگاه، امکان فعالیت آن وجود خواهد داشت.
  • پرس ضربه ای مکانیکی از طریق فشردن هوا و متراکم کردن آن، به انجام فعالیت خود می پردازد. در واقع نیروی لازم به منظور پرس، از طریق هوا تامین می شود.
  • پرس ضربه ای پنوماتیکی از جمله پیشرفته ترین دستگاه های پرس ضربه ای بوده که پیچیده تر است. این دستگاه دارای بخش هایی همچون میز قابل تنظیم، موتور الکترونیکی، چرخ لنگر و … می باشد. همچنین این دستگاه در تنوع گوناگونی تولید و به دست مصرف کنندگان می رسد.
کاربرد پرس ضربه ای

کاربردهای دستگاه پرس ضربه ای

کاربردهای دستگاه پرس ضربه ای شامل موارد مختلفی می شوند که نیاز به بررسی هر یک از آن ها می باشد. لازم به ذکر است که پرس ضربه ای تنها به منظور انجام فرآیندهای مختلف بر روی فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال امکان استفاده از آن در کارخانجات و صنعت های مختلف وجود دارد.

  • صنایع فلزی از جمله اصلی ترین و مهم ترین کاربردهای دستگاه پرس ضربه ای به شمار می روند. وجود این دستگاه در این صنعت مسئله ای ضروری می باشد. لازم به ذکر است که در این صنعت از پیشرفته ترین نسخه های پرس ضربه ای استفاده می شود.
  • صنعت خودروسازی از دیگر گزینه هایی به شمار رفته که در آن از دستگاه پرس ضربه ای استفاده می شود. از آن جایی که برش دقیق فلزات، سوراخ کاری و … در صنعت خودروسازی مهم است، باید حتما از پرس ضربه ای استفاده شود.

  • صنعت جوشکاری نیز از دیگر صنایعی بوده که اغلب به منظور فرم دادن فلزات از پرس ضربه ای در آن استفاده می شود.
بررسی قیمت دستگاه پرس ضربه ای

قیمت دستگاه پرس ضربه ای

در سال های گذشته میزان خرید دستگاه پرس ضربه ای از سوی کارخانجات گوناگون در کشورمان بیشتر از گذشته شده است. علت این مسئله نیز اهمیت بالای پرس ضربه ای در صنعت های مختلف می باشد. در همین راستا پیشنهاد می کنیم تا با استعلام قیمت دستگاه پرس ضربه ای از مراجع معتبر، تاثیر مستقیمی را در کیفیت خرید خود بگذارید. این مسئله باعث خواهد شد تا شما بتوانید محصولی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید. 

فهرست مطالب

آخرین مقالات

این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!

Facebook
Twitter
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن