دستگاه کویل بازکن چیست؟ آشنایی کامل با کویل بازکن

اقلام و تجهیزات گوناگونی وجود دارند که می توانند در صنایع گوناگون اثرگذار باشند. با این حال یکی از تجهیزات مربوط به صنعت فلزات که اکثریت فعالان آن را جزو دستگاه های مهم و پراهمیت می شناسند، دستگاه کویل بازکن است. دستگاه کویل بازکن قادر است تا ورقه های فلزی گوناگون را به صورت منظم و کاملا دقیق برای استفاده در سایر صنایع فراهم کند. صنایع بسیار زیادی از دستگاه رول بازکن ورق یا همان کویل بازکن به منظور انجام فرآیندهای مختلف استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این دستگاه از قابلیت ها و مکانیزم مخصوصی برخوردار است که نیاز به توجه ویژه ای از سوی شما خواهد داشت.

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های زیادی در سراسر ایران به ساخت دستگاه کویل بازکن و فروش آن از طریق روش های مختلف پرداخته اند. در همین راستا متقاضیان خرید قبل از تهیه این محصول باید حتما آشنایی لازم را با این دستگاه داشته باشند. کسب اطلاعات لازم در رابطه با این محصول باعث خواهد شد تا شما بتوانید به شکل راحت تری خرید خود را نهایی کنید. در همین راستا پیشنهاد می کنیم تا قبل از هرچیزی با این دستگاه و مسائلی همچون ویژگی ها، کاربردها و … آشنا شوید.

بررسی صفر تا صد دستگاه کویل بازکن

شناخت بیشتر رول بازکن ورق

دستگاه کویل بازکن به عنوان یکی از تجهیزات بسیار مهم صنعتی به شمار می رود که مربوط به فلزات می شود. این دستگاه می تواند تمامی شیت ها را باز کرده و از طریق حرکاتی همچون حرکت های دورانی و کششی به جایگزین کردن شیت ها بپردازد. در واقع رول بازکن ورق به واسطه قابلیت های خود می تواند شرایط لازم را برای استفاده از شیت ها فراهم کند. اگر این فرآیند به درستی صورت نگیرد، مشکلاتی همچون پیچیدگی و تابیدگی ورق ها رخ خواهد داد. توجه داشته باشید که اپراتور رول بازکن ورق تاثیر مستقیمی را در اجرای هرچه بهتر این فرآیند دارد. بنابراین فراموش نکنید که این پروسه بسیار حساس بوده و در صورت عدم توجه به آن، ممکن است ضرر های زیادی را برای شما داشته باشد.

نحوه عملکرد کویل بازکن

دستگاه کویل بازکن چگونه کار می کند؟

برای این که بتوانید درک بهتری را از دستگاه کویل بازکن داشته باشید، نیاز است تا حتما با نحوه عملکرد رول بازکن ورق آشنا شوید. به صورت کلی نحوه عملکرد این دستگاه شامل مراحل مختلفی می شود که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

  • در مرحله ابتدایی ورق های موردنیاز آماده شده و از هرگونه آلودگی پاکسازی می شوند و سپس وارد فرآیند بارگیری خواهند شد. در مرحله بارگیری، ورق های فلزی وارد این سیستم شده و به وسیله دستگاه به محل موردنظر انتقال می یابند.
  • مرحله بعدی شامل فرآیند باز کردن رول می شود. در این مرحله بخش هیدرولیکی دستگاه به کمک شما خواهد آمد. در این بخش با ایجاد فشار لازم از سوی رول پایین و رول بالا، فشار مورد نیاز اعمال خواهد شد و کویل ها باز می شوند. لازم به ذکر است که این فرآیند از طریق دو رول بالا و پایین صورت می گیرد. رول بالا همواره در حالت باز است و رول پایین دارای ساختاری ثابت می باشد.
  • یکی از مراحل حساس در دستگاه کویل بازکن ورق، مربوط به مدیریت تنش ورق می شود. شما می توانید از طریق قابلیت های این دستگاه معیارهایی را تعیین کنید که میزان تنش ورق کاهش یا افزایش یابد. توجه داشته باشید که تعیین صحیح تنش ورق ها باعث خواهد شد تا کیفیت محصولات تولید شده تا مقدار قابل توجهی افزایش یابد.
  • آخرین مرحله نیز مربوط به برگرداندن ورق کویل به حالت اولیه می شود. در این مرحله رول بالایی با ساختاری عمودی بسته خواهد شد و ورق موردنظر نیز با حالت بسته به عقب بر می گردد.
مزایای استفاده از رول بازکن ورق

مزایای استفاده از این دستگاه

یکی از نکات بسیار مهم و حساسی که می تواند در خرید دستگاه کویل بازکن از سوی شما اثرگذار باشد، مزایای این دستگاه است. هر خریدار قبل از خرید این محصول باید حتما با مزیت های استفاده از دستگاه رول بازکن ورق آشنا شود. در ادامه با برخی از مزیت های اصلی این محصول آشنا خواهیم شد.

  • یکی از مزایای اصلی این دستگاه، تاثیر مستقیم در بهره وری بیشتر است. دستگاه رول بازکن ورق با برخورداری از پارامترهایی همچون دقت و سرعت، موجب می شود تا ورق های بسیار بزرگ در مدت زمان کوتاه تر و باکیفیت بیشتری پردازش و به مرحله استفاده برسند.
  • دستگاه کویل بازکن ورق از سیستم های مخصوصی برای پایش و کنترل ورق ها استفاده می کند. این سیستم ها باعث می شوند تا محصول نهایی به دست آمده از سوی این دستگاه دارای کیفیت بیشتری باشند.
  • با استفاده از دستگاه رول بازکن ورق میزان سودآوری شما به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. این دستگاه قادر خواهد بود تا میزان ضایعات را به کمترین مقدار برساند. در نتیجه هزینه های تولید ورق ها کاهش می یابد.
  • سازگاری فوق العاده در کنار انعطاف پذیری جزو مزایای دستگاه کویل بازکن به شمار می رود. شما می توانید به وسیله این دستگاه به باز نمودن هر نمونه از شیت ها با ساختار های مختلف بپردازید. این مسئله ناشی از امکان تنظیم معیارهای گوناگون در این دستگاه است.

از دستگاه های کویل بازکن در چه صنایعی می توان استفاده کرد؟

کاربردهای دستگاه کویل بازکن جزو مسائلی به شمار می رود که نیاز به بررسی ویژه ای از سوی شما خواهد داشت. به صورت کلی، شما می توانید از رول بازکن ورق در صنعت خودروسازی، بسته بندی، ساختمان، مبلمان، فلزات و … استفاده کنید. کاربردهای متنوع این دستگاه موجب پراهمیت شدن کویل بازکن ورق در مقایسه با سایر تجهیزات صنعتی شده است.

خرید دستگاه کویل بازکن

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های زیادی اقدام به فروش دستگاه کویل بازکن از طریق روش های مختلف کرده اند. شما می توانید با استعلام قیمت دستگاه رول بازکن ورق از طریق وب سایت این مراکز، به راحتی خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که مجموعه های مختلف تلاش می کنند تا با ارائه بهترین خدمات، رضایت مشتریان خود را به دست بیاورند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!

Facebook
Twitter
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن